Зуухны хөтөлбөрийн шалгуур үзүүлэлтийг хангасан эсэхээ шалгана уу.

zuuhand

Реклам үзэх


shtork

000361369
Өнөөдөр
Өчигдөр
Энэ 7 хоногт
Энэ сард
Нийт
60
431
1328
1328
361369

TOR of CONSULTING SERVICES FOR TECHNICAL ASSISTANCE FOR CAPACITY BUILDING FOR DISTRICT PLANNING AND DISTRICT PLANNING PROCESS

Technical Assistance (TA) for Planning & Capacity Building of District
I. Background
Administratively, Ulaanbaatar, the Capital City Region is divided into 9 districts, of which 6 districts comprise the City of Ulaanbaatar. Each of the districts (called Duuregs) has an elected Citizens Representative Council (Khural) that elects a Governor to manage the administrative functions. Each district is further divided into sub-districts (called Khoroo), administrative units based on geographic area (not population) that coordinate government services and gather statistical information. Each Khoroo Governor is appointed by the Citizen Representative Khural of the district and approved by the District Governor. Each Khoroo is again divided into micro-districts (called Kheseg). A Kheseg consists of a few hundred households within a specified geographical area and is guided by a Kheseg leader, who of late, is paid a salary by the Government. The Kheseg leader is the critical link between the Government and the community; and facilitates communication between the residents and the Khoroo administration.
Subsequent to the political and economic changes since early 1990s and the Supreme Court’s decision in late 2003 on free movement of population within the country, migration of population from the other parts of the country to Ulaanbaatar has been rising. The migrating population has housed themselves in informal settlements called Ger areas comprising primarily of traditional houses built within individual fenced plots, known as Khashaas. Over 60 per cent of the population of Ulaanbaatar City resides in the Ger areas, which have limited infrastructure and urban services; and need to be upgraded to provide proper housing and good living conditions.

Read more

АХУЙН ХЭРЭГЦЭЭНИЙ УСАН ХАЛААЛТЫН ЖИЖИГ ЗУУХНЫ ЗАХ ЗЭЭЛИЙН СУДАЛГАА

УЛААНБААТАР ХОТЫН ЦЭВЭР АГААР ТӨСӨЛ

ТЕНДЕРТ ОРОЛЦОХ ХҮСЭЛТЭЭ ИЛЭРХИЙЛЭХ УРИЛГА
(
ЗӨВЛӨХ ҮЙЛЧИЛГЭЭ)

Улс:

МОНГОЛ УЛС

Төслийн нэр:

УЛААНБААТАР ХОТЫН ЦЭВЭР АГААР ТӨСӨЛ

Зээлийн дугаар:

IDA 5039-MN

Зөвлөх үйлчилгээний нэр:

АХУЙН ХЭРЭГЦЭЭНИЙ УСАН ХАЛААЛТЫН ЖИЖИГ ЗУУХНЫ ЗАХ ЗЭЭЛИЙН СУДАЛГАА

Гэрээний дугаар:

CWHB-01

ЗӨВЛӨХ ҮЙЛЧИЛГЭЭ

Монгол улсын Засгийн газар нь Улаанбаатар хотын Цэвэр агаар төсөл (УБЦАТ)-ийг хэрэгжүүлэх зорилгоор Дэлхийн банкнаас хөнгөлөлттэй зээл авсан бөгөөд зээлийн тодорхой хэсгээр дараахи зөвлөх үйлчилгээг санхүүжүүлэхээр төлөвлөж байна.

Зөвлөх үйлчилгээний зорилго нь бүрэн шаталттай, боломжийн өртөгтэй ахуйн хэрэгцээний усан халаалтын жижиг (АХУХЖ) зуухыг нийслэл хотод богино хугацаанд нэврүүлэх, уг зуухны тогтвортой зах зээлийг бий болгоход Нийслэлийн Засаг даргын Тамгын газар (НЗДТГ)-т туслахад оршино.

Дээрх үйлчилгээний хүрээнд дараахи ажлуудыг гүйцэтгэнэ:

  • Засгийн газрын тусгай сан ”Цэвэр агаар сан” (ЦАС)-гаас хэрэгжүүлж байгаа бүрэн шаталттай АХУХЖ зуух (20,000 ш) солих хөтөлбөрийн өнөөгийн байдалд үнэлэлт өгч, энэхүү хөтөлбөрийг цаашид илүү өргөн хүрээнд, тогтвортойгоор хэрэгжүүлэхэд шаардлагатай хэрэгцээг болон орхигдож байгаа орон зайг тодорхойлно. Орхигдсон орон зайг нөхөх зорилгоор хийгдэх энэхүү дүн шинжилгээ нь дараахи үндсэн асуудлуудыг хамарсан байна: Бүрэн шаталттай АХУХЖ зууханд тавигдах шалгуур үзүүлэлтүүд (техникийн шалгуур үзүүлэлтүүд, зуухны брэнд нэр, загвар, утаа ялгаруулалтын хэмжээ г.м.); худалдан авсны дараахи үйлчилгээ; хүлээгдэж буй үр өгөөж; зуух солих хөтөлбөрийн менежментийн шаардлагууд; борлуулах, түгээх үйл явц; маркетингийн асуудлуудыг тус тус хамарсан байвал зохино. Түүнчлэн санал болгож байгаа хувилбарын техникийн хувьд боломжтой эсэх, өртөг зардлын хувьд үр ашигтай болохыг нотлон харуулна.
  • Одоогийн зуух солих хөтөлбөрийн ажиллагааг үнэлж, шаардлагатай тохиолдолд ханан пийшин бүхий бүрэн шаталттай, боломжийн өртөгтэй зуухаар солих хөтөлбөрийг илүү өргөн хүрээнд хэрэгжүүлэх өөрчлөлтүүд байвал тэдгээрийг нарийн тодорхойлж гаргана.

Дээрх үндсэн хоёр даалгаврыг гүйцэтгэх арга зүй, ажлын төлөвлөгөөгөө санал болгохоос гадна багт орж ажиллах мэргэжилтнүүдийн ур чадвар, мэдлэг боловсролын талаархи баримт мэдээллийг ирүүлнэ. Зөвлөх үйлчилгээг үзүүлэхдээ дараах дэд даалгавруудыг гүйцэтгэнэ:

  • Даалгавар 1: Өгөгдөл мэдээллийг цуглуулах/суурь судалгаа
  • Даалгавар 2: Зах зээлийн үнэлгээ
  • Даалгавар 3: Даалгавар 1 ба 2-ын үр дүнг үндэслэн Дэлхийн банкны зээлээр санхүүжигдэх бүрэн шаталттай АХУХЖ зуух болон ханан пийшинтэй зуух солих хөтөлбөрийг дагалдах үйл ажиллагаа (ложистик, техникийн туслалцаа, зар сурталчилгаа г.м)-ны хамт боловсруулна.

Зөвлөх үйлчилгээ нь 8 сар үргэлжилэх бөгөөд тус үйлчилгээний бүрэн хэмжээний удирдамж/даалгаврыг http://www.usip.mn/tenders/413-swhb сайтаас авч болно.

НЗДТГ-ын нэрийн өмнөөс Төслийг удирдах нэгж нь зөвлөх үйлчилгээний эрх бүхий байгууллага, компаниудыг тендерт оролцох хүсэлтээ ирүүлэхийг урьж байна. Сонирхсон байгууллагууд уг үйлчилгээг үзүүлэх чадвартай гэдгээ илэрхийлэх мэдээлэл (байгууллагын танилцуулга, ижил төстэй ажил хийж байсан туршлага, ажлыг гүйцэтгэх боловсон хүчний нөөц г.м.)-ээ ирүүлнэ үү. Хураангуй жагсаалтад багтах шалгуур үзүүлэлтийг дор сийрүүлэв:

  1. 1.Зөвлөх үйлчилгээ үзүүлэх компани нь сүүлийн 5 жилийн хугацаанд ижил төстэй 3 ажил гэрээгээр гүйцэтгэсэн байна;
  2. 2.Компани нь даалгаврыг гүйцэтгэх техникийн болон удирдлагын чадавхитай байна;
  3. 3.Багийн голлох мэргэжилтнүүдийн мэдлэг ур чадвар (тухайн салбартаа мэргэшсэн дадлага туршлагатай, техникийн мэдлэг, ур чадвартай байна);
  4. 4.Монголын нөхцөл байдлын талаар ойлголттой байвал давуу талтай.

Оролцох хүсэлтэй зөвлөх компаниуд Дэлхийн банкны зээлдэгчид зөвлөх сонгон шалгаруулах, ажиллуулах журам (2004 оны 5 дугаар сарын хэвлэл, 2011 оны 1 дүгээр сард шинэчлэн найруулсан) (“Зөвлөх үйлчилгээний журам”)-ын 1.9-р заалтын Ашиг сонирхлын зөрчлөөс урьдчилан сэргийлэх Дэлхийн банкны бодлоготой анхааралтай танилцана уу.

Зөвлөх компани нь чадавхийн үзүүлэлтээ нэмэгдүүлэх үүднээс түншлэл эсвэл туслан гүйцэтгэгч-зөвлөхийн хэлбэрээр бусад байгууллага, компанитай хамтран орж болно.

Зөвлөх компанийг Зөвлөх үйлчилгээний журмын зөвлөх сонгох чадварын үнэлгээний аргын дагуу шалгаруулна.

Сонирхсон зөвлөх компаниуд 08:00-17:00 цагт дорхи хаягаар холбогдох тодруулгыг авч болно.

Тендерт оролцох хүсэлтээ 2013 оны 7 дугаар сарын 22-ны Даваа гараг-т багтаан дорхи хаягаар (биеэр, эсвэл шуудангаар, эсвэл элекрон шуудангаар) ирүүлнэ үү.

Холбоо барих хаяг:                        Монгол улс, Улаанбаатар хот,

Сүхбаатар дүүрэг, 1-р хороо,

Энхтайваны өргөн чөлөө - 50, Азмон төв, 6-р давхар

Улаанбаатар хотын Цэвэр агаар Төслийг удирдах нэгж
Э-
шуудан: Энэ и-мэйл хаягийг спамботоос хамгаалсан. Та үзэхийн тулд JavaScript идэвхжүүлэх хэрэгтэй.

Утас/факс: 976-11-312194

Зуухны утаа ялгаруулалт, үр ашгийг турших лабораторийн тоног төхөөрөмж ханган нийлүүлэх

МОНГОЛ УЛС УЛААНБААТАР ЦЭВЭР АГААР ТӨСӨЛ

Зээлийн No.: IDA 5039-MN

Гэрээний нэр: Зуухны утаа ялгаруулалт, үр ашгийг турших лабораторийн тоног төхөөрөмж ханган нийлүүлэх

Гэрээний No.: CLEQ-01

  1. 1.Монгол улсын Засгийн газар нь Улаанбаатар хотын Цэвэр агаар төслийг хэрэгжүүлэх зорилгоор Дэлхийн банкнаас хөнгөлөлттэй зээл авсан бөгөөд зээлийн тодорхой хэсгээр Улаанбаатар хотод Зуухны утаа ялгаруулалт, үр ашгийг турших лабораторийн тоног төхөөрөмж ханган нийлүүлэх ажлыг санхүүжүүлэхээр төлөвлөж байна.
  2. 2.Нийслэлийн Засаг Даргын Тамгын Газрын нэрийн өмнөөс Төслийг удирдах нэгж нь эрх бүхий байгууллага, компаниудаас дараахи тоног төхөөрөмжийг ханган нийлүүлэх тендерт оролцох хүсэлтээ ирүүлэхийг урьж байна:

Бүтээгдэхүүний нэр

Нэгж

Тоо хэмжээ

А

Үнийн саналын дагуу шууд ханган нийлүүлэх бараа

1

Dust track bypass air filters, part number 801666 (Урсгал тоосны шүүлтүүр)

багц (багцандаа 8)

5

2

Dust track 37 mm filters, pre-weighed with cassettes (37мм дотоод шүүлтүүр)

ш

100

3

Differential pressure transmitters (2) with humidity for monitoring the gas line just before the analyzer (Чийглэг хийн-дифференциал даралт дамжуулагч)

багц (хос)

1

4

Галын хөтлийн дөлийн температур хэмжигч

ш

1

5

PS830P filter elements (хийн системийн тоосны шүүлтүүр

ш

41

Б

Үнийн саналын дагуу шаардлагатай үед ханган нийлүүлэх бараа

6

Bottle of CO2 gas with 5% or 6% maximum (CO2 хий 5%)

ш

1

7

Bottle of Nitrogen with pressure regulators (Бортогтой азотын хий даралт тохируулагчтай)

ш

1

8

Dust track DRX (Тоосонцрын хэмжигч)

ш

1

Барааг гэрээнд гарын үсэг зурснаас хойш 1.5 сарын дотор ханган нийлүүлнэ.

  1. 3.Сонгон шалгаруулалт нь Дэлхийн банкны “Олон улсын сэргээн босголт хөгжлийн банкны зээл болон Олон улсын хөгжлийн ассоциацийн хөнгөлттэй зээл/тусламжийн хүрээнд хэрэгжих бараа, ажил, зөвлөхийн бус үйлчилгээ худалдан авах ажиллагааны журам”-ын үнийн санал авах сонгон шалгаруулалтын хэлбэрээр явагдана. Мөн ашиг сонирхлын зөрчлөөс урьдчилан сэргийлэх Дэлхийн банкны бодлогын талаар дурдсан 1.6 болон 1.7 дугаар заалтуудыг удирдлага болгоно.
  2. 4.Сонирхсон оролцогч 2013 оны 7 дугаар сарын 8-ны өдөр буюу үүнээс өмнө дорхи хаягаар сонгон шалгаруулалтад оролцох хүсэлтээ бичгээр ирүүлнэ.
  3. 5.Хүсэлт гаргасан оролцогсод монгол хэл дээр бэлтгэсэн Үнийн санал ирүүлэх баримт бичгийг дор дурдсан хаягаас авна.
  4. 6.Дээр дурдсан хаяг нь: Монгол улс, Улаанбаатар хот, Сүхбаатар дүүрэг, 1 дүгээр хороо, Энхтайваны өргөн чөлөө 50, Азмон төв, 6-р давхар, 602 тоот, Улаанбаатар хотын Цэвэр агаар төсөл, Төслийг удирдах нэгж, Утас/факс: (976-11) 312 194.

SMALL WATER HEATING BOILER MARKET STUDY

 

ULAANBAATAR CLEAN AIR PROJECT

REQUEST FOR EXPRESSIONS OF INTEREST
(CONSULTING SERVICE)

Country:

MONGOLIA

Name of Project:

ULAANBAATAR CLEAN AIR PROJECT

Credit No.:

IDA 5039-MN

Assignment Title:

SMALL WATER HEATING BOILER MARKET STUDY

Reference No. (as per Procurement Plan):

CWHB-01

CONSULTING SERVICES

The Government of Mongolia has received financing from the World Bank toward the cost of the Ulaanbaatar Clean Air Project, and intends to apply part of the proceeds for consulting services.

The objective of the assignment is to assist the Municipality of Ulaanbaatar (MUB) through its Ulaanbaatar Clean Air Project Management Unit (UBCAP PMU) to design a program supporting the rapid penetration of clean, affordable small water heating boilers and develop a sustainable market for clean small water heating boiler market.

The consulting services (“the Services”) include design of Small Water Heating Boiler (SWHB) switch out program with the following key characteristics:

  • Assess the current SWHB (20000) switch out program under Clean Air Fund (CAF) and identify the gaps needed for a large scale, sustainable roll out of a switch out program. Key issues to be covered in the gap analysis include: eligibility criteria for a potential switch-out program (including specifications for clean SWHB (or brand names and models of clean SWHBs with related emissions performance information), after sales services requirements, expected outcomes, project management requirements, marketing, distribution and sales. Provide a judgment on the technical feasibility and cost effectiveness of the recommended outcomes.
  • Assess the current stove replacement efforts and determine what, if any, modifications are needed to improve penetration of cleaner, affordable stoves with heating walls for large scale roll out.

In developing the above, the Consultant is invited to propose a methodology, work plan and staffing that will provide sufficient evidence to support its recommendations for the two main tasks above. The Consultant is to take into account the following subtasks:

  • Task 1: Data collection/Baseline
  • Task 2: Market Assessment
  • Task 3: Based on results of Tasks 1 and 2, develop the switch out program under WB loan for SWHB and HW stoves, including the support required (logistical, technical assistance, promotional

Duration of the assignment is 8 months. Terms of Reference of the assignment can be found on the following link.

The Project Management Unit on behalf of the Municipality of Ulaanbaatar, now invites eligible consulting firms (“Consultants”) to indicate their interest in providing the Services. Interested Consultants should provide information demonstrating that they have the required qualifications and relevant experience to perform the Services. The short listing criteria are:

  1. The consulting firm should have completed at least 3 similar contracts relevant to the assignment in the lastyears.
  2. Technical and managerial capabilities of the firm;
  3. Qualifications of key staff (with proven technical expertise and experience in the field of the assignment);
  4. Familiarity with Mongolian conditions would be preferable.

The attention of interested Consultants is drawn to paragraph 1.9 of the World Bank’s Guidelines: Selection and Employment of Consultants by World Bank Borrowers (May 2004 Edition and revised in January 2011) (“Consultant Guidelines”), setting forth the World Bank’s policy on conflict of interest.

Consultants may associate with other firms in the form of a joint venture or a sub-consultancy to enhance their qualifications.

A Consultant will be selected in accordance with the Selection Based on the Consultants’ Qualification (CQS) method set out in the Consultant Guidelines.

Further information can be obtained at the address below during office hours 0800 to 1700 hours (Ulaanbaatar time).

Expressions of interest must be delivered in a written form to the address below (in person, or by mail, or by fax, or by e-mail) by Monday, July 22, 2013:

Contact Address:                  Project Management Unit

Ulaanbaatar Clean Air Project
Attn: Mr. N. Enkhbold, Director of PMU

6th floor, Azmon Center, Enkhtaivan Avenue 50, Khoroo 1,

Sukhbaatar District, Ulaanbaatar, Mongolia.

E-mail: Энэ и-мэйл хаягийг спамботоос хамгаалсан. Та үзэхийн тулд JavaScript идэвхжүүлэх хэрэгтэй.

Tel/Fax: 976-11-312194

 

TOR of Small water heating boiler market study

Objective
The objective of the assignment is to assist the Municipality of Ulaanbaatar (MUB) through its Ulaanbaatar Clean Air Project Management Unit (UBCAP PMU) to design a program supporting the rapid penetration of clean, affordable small water heating boilers and develop a sustainable market for clean small water heating boiler market.
Scope of Work
The consultant will design of SWHB switch out program with the following key characteristics:

  • Assess the current SWHB (20000)switch out program under CAF and identify the gaps needed for a large scale, sustainable roll out of a switch out program. Key issues to be covered in the gap analysis include , : eligibility criteria for a potential switch-out program (including specifications for clean SWHB (or brand names and models of clean SWHBs with related emissions performance information), after sales services requirements, expected outcomes, project management requirements, marketing, distribution and sales. Provide a judgment on the technical feasibility and cost effectiveness of the recommended outcomes.
  • Assess the current stove replacement efforts and determine what, if any, modifications are needed to improve penetration of cleaner, affordable stoves with heating walls for large scale roll out.

In developing the above, the Consultant is invited to propose a methodology, work plan and staffing that will provide sufficient evidence to support its recommendations for the two main tasks above. The Consultant is to take into account the following subtasks:

Task 1, Data collection/Baseline

  • The consultant shall take a 1000 household sample from the list of known households in UB with a SWHB and carry out a more detailed inventory in these households to record data including boiler vintage, capacity, manufacturer/brand name, approximate fuel consumption, location (inside house or in a separate room), use (space heating, hot tap water and/or other), existence of pumps for circulation and heat regulation and their capacities). The consultant may propose other data points required to establish a baseline typology of small water heating boilers and their use.
  • The sampling technique used to select 1000 households will either be systematic or simple random sampling. The selected households will be drawn from the list of households in UB with a SWHB.
  • Identify the top 5-8 SWHBs models that are used in UB and describe the product characteristics (origin, features), producers or distributors, prices, warrantees, sales volumes and other information which would develop an understanding of the main characteristics of the small water heating boiler market for households and provide a baseline description of the SWHB used in the market and their PM emissions performance.
  • Estimate current status of SEET laboratory and its possibility for testing of SWHB. The SEET lab was initially designed for emission testing of stoves and is expected to be extended for testing of SWHBs. Get emissions tested for the top 5 SWHBs for household use at the SEET laboratory. This will require the consultant to purchase the 5 SWHBs and deliver them to the SEET laboratory. The laboratory is expected to carry out the tests free of charge. In case of unavailability of current laboratory for SWHB testing (because of the space for testing or other problems) the consultant shall propose different options for getting emissions tested for selected SWHBs.
  • Collect information about the construction process of heating walls (HW) - who constructs, who designs, horizontal/vertical flues, safety standards, approximate installation costs, cleaning services/instructions, lessons learnt from stove replacement programs (MCA) and other information needed to provide a baseline description of HW stoves and their PM emissions performance.
  • Based on the collected information and lessons learnt from stove replacement program to recommend technical guidelines on installment of low emission stoves connected to heating walls and carry out safety requirements.

Task 2, Market Assessment

  • Based on the most recent WB financed household survey (finalized in in January 2013) and an assessment of the operating manuals for SWHB and identified deviations between theoretical use and actual field use, the consultants will inform the SEET lab of the main issues for incorporation in the testing protocol for SWHB and finalization of performance benchmarks, and training programs; the test protocol should allow performance reporting under optimal conditions as well as under expected conditions

for un-informed households (i.e., household who do not know how to properly use the SWHB)

  • Assess the supply chain for the 5-8 top models in terms of their ability to deliver high volumes of current and, if necessary, cleaner products including price build up of the products (costs of production, transportation and installation by model, respectively), and estimate production capacity, and customer services provided (consumer education/use training, after sales services, maintenance, repair); assess repair market, if any. The assessment should include at least one of the most popular imported models.
  • Assess technical safety standards for SWHB (design, installation & operation), and propose minimum standards and criteria for the safe operation of clean SWHB (incl. temperature controlled pumps etc.)
  • Become familiar with the emission reduction and other requirements of different stove replacement programs underway during the Assignment (MCA, CAF). Based on these benchmarks and test results, if available, propose criteria in similar categories for acceptable SWHBs that would deliver cleaner (in terms of significantly reduced particulates comparable to allowable emissions factors in current UBCAP criteria for stoves) and affordable (relative to current price points) heating appliances.
  • Assess the willingness and ability of vendors (e.g. sellers of imported products) and local producers of stoves and SWHB to produce or import cleaner models, based on the proposed criteria of the consultants, identify barriers to rapid market penetration, and develop cost-effective solutions to address the barriers;
  • Estimate and describe market segments for different SWHB and HW stoves, estimate their potential PM reduction potential for each segment;
  • Conduct research to identify models available outside Mongolia that would meet proposed performance criteria.

Task 3: Based on results of Tasks 1 and 2, develop the switch out program under WB loan for SWHB and HW stoves, including the support required (logistical, technical assistance, promotional ...

Read more

Зохиогчийн эрх © 2015 www.usip.mn. Бүх эрхийг хуулиар хамгаалсан.
Joomla! нь GNU GPL Олон Нийтийн Лиценз-ийн дагуу гарсан Үнэгүй програм хангамж юм.